Cum sa te ingrasi

Dacă obezitatea este o problemă în atenţia tuturor publicaţiilor, subiectele despre greutatea subponderală stau undeva în umbră. Am cunoscut de-a lungul timpului persoane care se îngraşă foarte greu şi nu au ştiut ce să facă pentru a “pune pe ele” măcar 2-3 kilograme. Eu sunt una dintre ele şi nu am fost preocupată de cum să mă îngraş mai mult, până când nu am trecut printr-o perioadă foarte stresantă din care am ieşit cu vreo 5 kilograme în minus. Iar pentru o persoană de până în 50 de kg asta înseamnă mult! :)

Aşa că, acest articol îi vizează în primul rând pe cei sau cele care doresc să se îngraşe. Dacă nu suferiţi de nicio afecţiune şi sunteţi slabi pentru că aşa vă este felul puteţi ţine cont de sfaturile de mai jos.

Am căutat pe net toate informaţiile posibile despre subiect,  am consultat medicul de familie şi apoi mi-am organizat singură un regim alimentar prin care să recuperez greutatea pierdută. Acesta suna cam aşa:

  • Cinci mese pe zi: Trei principale şi două gustări între ele. Aceste gustări însemnau fructe plus biscuiţi sau plăcinte cu brânză sau cu mere. În general, căutam ceva natural, consistent şi fără prea mult zahăr.
  • Zilnic o felie de pâine cu unt de arahide: De obicei, o luam la micul dejun alături de lactate. Arahidele şi alunele conţin grăsimi mononesaturate, grăsimi esenţiale corpului. Acestea micşorează colesterolul “rău” şi maresc colesterolul “bun”.
  • Săptămânal, consumam în jur de 4-5 banane: Se spune că acestea îngraşă dacă mănânci în exces. Nu ştiu dacă 5 pe săptămână se încadrează la excese, dar m-au ajutat să mă pun pe picioare.
  • Sport şi mişcare: Nu m-am înscris la sporturi solicitante, dar de cel puţin 3 ori pe săptămâna mergeam câte o oră cu bicicleta sau făceam jogging.
  • Miere: Aproape zilnic îmi puneam dimineaţa sau seara câte un sandviş cu miere. Aceasta stimulează digestia şi metabolismul şi în scurt timp am ajuns să înlocuiesc total zahărul cu mierea.
  • Vitamine: Deşi mâncam fructe în fiecare zi, timp de o lună am luat şi suplimente alimentare pe bază de vitamine.
  • Odihnă şi puţin stres: Degeaba ţii un regim alimentar dacă nu te odihneşti cum trebuie. Eu vă recomand ceaiurile relaxante ca să aveţi un somn bun şi ca să fiţi mai puţin agitaţi din cauza stresului cotidian. (Şi, de ce nu, o carte bună în loc de televizor)

În 3 luni am reuşit să mă îngraş la loc fără să mănânc gras şi cu mult zahăr. Dacă aveţi şi voi alte sfaturi spuneţi-le în comentarii şi facem update-uri. E util să afle cât mai mulţi dintre noi ce soluţii au ca să adauge kilograme pierdute  :)

Latest Comments
  1. Burcea Claudia
    Reply -
    • Corina
      Reply -
  2. Gingkgo Biloba
    Reply -
    • Corina
      Reply -
  3. ana
    Reply -
  4. bucur gabriela
    Reply -

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>