Cum reduci dependenta de anumite alimente

Zaharul, cafeaua, sarea, lactatele si mancarurile bogate in grasimi dau dependenta. Poate unele par ciudate sa fie pe lista, insa uneori fara sa ne dam seama ajungem sa consumam zilnic un produs, pentru o perioada lunga de timp. Iar ce e mult strica chiar si in cazul unor alimente naturale, precum iaurtul. Aveti idee cati oameni mananca Activia zilnic? Nu vrem sa intram in detalii, trecem direct la solutii.

Daca ti-ai obisnuit organismul cu anumite alimente, in momentul in care le reduci brusc el ti le va cere. Te vei confrunta cu dureri de cap, senzatii de pofta, depresie si chiar anxietate. Nu o spunem noi, ci niste doctori care cunosc problema si au vorbit despre ea aici.  Iata cum ai putea sa le reduci:

1. Zaharul si produsele care contin zahar

Nicio masa fara desert, nu-i asa? Nu trebuie sa renunti la el, dar iata cu ce il poti inlocui ca sa reduci dependenta de zahar: fructe, fructe coapte, fructe uscate (prune mai ales) – toate in doze medii spre mici, cacao cu lapte vegetal, seminte de dovleac, alune de padure, fistic.

Indulceste ceaiul si prajiturile pe care le faci in casa cu miere, sirop de artar, sirop de agave.

2. Cafeaua

Incearca sa reduci dozele de cafea si sa le inlocuiesti treptat cu ceai negru. Mai tarziu, poti incerca ceai verde daca nu ai facut-o deja. Ceaiul negru si ceaiul verde te trezesc la fel de bine precum cafeaua.

De asemenea, consuma mai multe verdeturi: salata, varza cruda, patrunjel, spanac, loboda s.a. Ele iti reduc apetitul pentru cafea.

3.  Sarea

Doza zilnica de sare recomandata este de 6 grame. Daca esti nevoit sa reduci cantitatea de sare pe care o consumai pana acum, incearca sa adaugi mancarii mai multe ierburi aromatice precum oregano si rozmarin care scadpofta de sare.

4. Lactatele

Cum spuneam mai sus, multi dintre noi ne-am obisnuit cu anumite lactate, in special cu iaurturi de un anumit fel. Le poti reduce consumand lapte de migdale, tofu (in cantitati mici) si reducand produsele de patiserie, inclusiv covrigii.

5. Mancarurile bogate in grasimi

Asa cum fumatorii stiu ca tutunul dauneaza grav sanatatii si nu renunta, asa si pofticiosii dupa cartofi prajiti nu pot renunta cu una, cu doua la prajeli. Dar cand ai alternative parca e mai simplu, nu-i asa? Mananca mai des peste, fasole, oua, orez, supe creme, naut (humus) si alte alimente care iti dau senzatia de satietate. Va fi mai simplu!

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>