Proteine pentru vegetarieni

Proteinele din carne pot fi inlocuite consumand planificat legume si cereale bogate in proteine. Desi multi nutritionisti considera ca eliminarea carnii din alimentatie duce la pierderea unor proteine esentiale, ceea ce este adevarat, nu inseamna ca nu exista inlocuitori.

De cate proteine avem nevoie zilnic?

Doza zilnica recomandata de proteine este 0,8 grame/kilogram din greutatea noastra corporala. De exemplu, o femeie de 63kg are nevoie de  50 de grame de proteine pe zi, iar un barbat de 82 kg are nevoie de 66 de grame de proteine pe zi.

Legume si cereale bogate in proteine

Proteinele sunt alcatuite din aminoacizi, iar o proteina completa contine toti aminoacizii necesari organismului. Majoritatea legumelor nu au proteine complete, ci contin doar o parte din acesti aminoacizi. Soia este singura planta care contine proteine complete. Cu toate acestea nu inseamna ca trebuie consumata in exces, iar modul cum o integram in alimentatia noastra este din nou foarte important. Evitati produsele din soia procesate si indreptati-va catre: tempeh, miso, lapte de soia, tofu sau soia verde (detalii) – toate sa fie realizate din soia nemodificata genetic.

Alte resurse de proteine:

  • Fasole, fasole verde, mazare, linte
  • Nuci, migdale, caju si seminte
  • Cereale (orez, ovaz, grau)
  • Ciuperci
  • Quinoa
  • Germenii
  • Miere, polen

Iar ca schema de urmat, va lasam mai jos piramida alimentelor pe care vegetarienii le consuma:

piramida-veggie

 

 

 

 

 

 

Surse: vegetariannutrition.org, betterhealth.vic.gov.au

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>